Pentru eliberarea unui nou permis de conducere în cazul pierderii sau  furtului ( conf. art.43 din Regulamentul de aplicare al O.U.G.195/2005 titularul permisului de conducere, trebuie să declare pierderea, furtul sau distrugerea acestui document, autorităţii emitente, in cel mult 48 ore de la constatare şi să solicite eliberarea unui nou permis de conducere), vă sunt necesare:

  • fişa deţinătorului permisului de conducere completată prin dactilografiere cu datele de stare civilă  şi semnătura deţinătorului la locul prevăzut;
  • chitanţa reprezentând contravaloarea permisului de conducere, achitată la C.E.C. sau B.C.R.;
  • declaraţia de pierdere înregistrata la cea mai apropiata unitate de poliţie în termen de 48 ore de la pierderea permisului;
  • actul de identitate în original şi copie;
  • fişa medicală tip, avizată de policlinica de specialitate (numai dacă permisul de conducere pe care l-aţi pierdut sau vi s-a furat este expirat).

Potrivit Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (D.R.P.C.I.V.) din cadrul MAI, începând din data de 16.07.2009, va intra în aplicare serviciul de curierat rapid pentru livrarea permisului de conducere şi a certificatului de înmatriculare la domiciliul titularului documentului. Astfel, după depunerea documentelor mai sus menţionate, la serviciul public comunitar, permisul de conducere în original va fi livrat la domiciliul titularului documentului, în termen de 15 zile de la data dovezii înlocuitoare.

După acest termen, dacă documentul original nu s-a primit la domiciliu prin postă, acesta se poate ridica de la serviciul public comunitar unde a fost depus dosarul, iar dacă nu se afla la respectivul serviciu, se va elibera un alt document fără să se mai achite contravaloarea acestuia.

Category